اشتیاق بانك های ژاپن به 'یوان' چین
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری كیودو نوشت، بانك های ژاپنی به ارائه خدمات به ارز چین (یوان) اشتیاق نشان می دهند. همزمان با گسترش فعالیت شركت های ژاپنی در چین و افزایش درخواست ها برای ریسك ناشی از تلاطم در نرخ مبادلات ارزی، اكثر بانك های عمده ژاپن دست به ارائه خدمات بانكی به 'یوان' زده اند.

تعداد شركت های ژاپنی كه اقدام به انتقال سرمایه به چین به یوان چین می كنند رو به افزایش است و تعدای از شركت های ژاپنی هم آغاز به استفاده از وام بانك ها به ارز یوان كرده اند.

اگرچه دولت چین قوانین خاصی دارد، ولی شركت های ژاپنی انتظار دارند سیاست های آینده سهل تری پیش رو باشد و یوان چین نیز افزایش ارزش بیشتری یابد.

به همین دلیل پیش بینی می شود خدمات بانكی به یوان چین رو به افزیش خواهد بود.

در همین حال روزنامه 'گلوبال تایمز' چاپ پكن به نقل از مركز تحقیقات تجاری در ژاپن نوشت: شركت های ژاپنی اعم از كوچك و بزرگ بطور وسیع در حال ورود به آسیا و به خصوص چین و ارائه مجموعه روز افزون كامل و گسترده ای از خدمات و محصولات می باشند.

به نوشته این روزنامه ،اگرچه دولت های وقت ژاپن همواره بطور مكرر به شركت ها هشدار داده اند كه نباید بیش از حد به چین وابسته شوند و باید در آسیا و دیگر مناطق جهان به متنوع كردن سرمایه گذاری های خود بپردازند، اما گزارش ها حاكیست كه جریان ورود گسترده شركت های ژاپنی به چین ادامه دارد . همچنین شركت های ژاپنی با سود جستن از بالا رفتن نرخ مبادلات ین ، دست به خرید و ادغام شركت ها در آسیا زده اند. مهمترین مقاصد صادراتی ژاپن عبارت از چین ، تایلند ، تایوان و كره جنوبی است و در این میان آمریكا در رتبه های عقب تری قرار گرفته است.

بیشترین تعداد شعب و نمایندگی های شركت های ژاپنی در چین قرار دارند. به خصوص شركت های نسبتا كوچك تر، گروه گروه به بازار چین وارد می شوند و حدود 30 درصد از این نوع شركت ها هم اكنون در چین شعب و نمایندگی های خود را دایر كرده اند.

حدود 73 درصد شركت های بزرگ ژاپنی نیز هم اكنون در چین در حال فعالیت هستند.

شركت های ژاپنی كه بیشترین صادرات به آسیا را دارند عمدتا در زمینه ی كالاهای پزشكی ، محصولات آرایشی ، مواد غذایی، نوشیدنی ها و انواع ابزار و آلات دقیق فعالیت دارند.

روزنامه گلوبال تایمز می نویسد: حدود 60 درصد از شركت های ژاپنی كه مورد مطالعه قرار گرفته اند علاقمند به آغاز و یا گسترش صادرات خود به آسیا می باشند و 69 درصد از شركت ها نیز بازار چین را هدف خود قرار داده اند.

در جریان سفر دی ماه امسال ' یوشیهیكو نودا'، نخست وزیر ژاپن به چین ، مقام های دو كشور برای انجام مبادلات مستقیم ارزی بدون استفاده از دلار آمریكا به توافق رسیدند.

بر اساس همین توافق ، ژاپن طی سال جاری میلادی اوراق قرضه منتشر شده از سوی دولت چین را خریداری می كند.

چین و ژاپن بزرگترین ذخایر ارزی جهان را دارا هستند.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: واشنگتن , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: